Det beror lite på vilka problem du vill lösa med integrationer. Vi listar de olika alternativen och vilken som är lämpligast för vilket behov.

 

Vi är ute efter en lösning som bara sköter bokföringen, vi arbetar inte i ekonomiprogrammet med lagerhantering
I detta fall funkar våra Plus integrationer utmärkt som en lösning och då behövs ingen webbshops koppling eftersom ingen produktdata behöver synkas. Klarna Plus, Stripe Plus, Paypal Plus, Nets Easy Plus och Svea Plus arbetar alla på samma sätt, de inhämtar utbetalningsfiler från betalväxeln och redovisar varje order för sig i kundreskontran.
Då inhämtningen kommer från betalväxeln och inte webbshoppen så kan kund och produktdata vara skralt. Nedan listas de begränsningar som finns för vilka integrationer:

Paypal Plus:
- Går ej att använda om man säljer i flera i samma land eftersom Paypal inte redovisar momssatser.
- Orgnummer för företagskunder är inte tillgängligt
- I vissa fall saknas information om vilken produkt som har sålts, i detta fall är fakturabeskrivningen en generisk beskrivning
- Artikelnummer inkluderas inte i Fakturan.

Stripe Plus:
- Går ej att använda om man säljer i flera i samma land eftersom Paypal inte redovisar momssatser.
- Orgnummer för företagskunder är i vissa fall tillgängligt
- Information saknas om vilken produkt som har sålts, i detta fall är en generisk beskrivning
- Artikelnummer inkluderas inte i Fakturan.

Klarna, Nets Easy och Svea har inte ovan begränsningar.
 

 

Vi är ute efter en lösning som synkar kund, order orch produktdata till ekonomiprogrammet
Här behövs det en kombo lösning mellan en webshops integration och en avstämningsintegration. Ett vanligt scenario bland våra kunder är att de har en Shopify eller Woocommerce webbutik och använder en eller flera betalväxlar. De använder ekonomiprogrammet för att inhämta lagersaldo som ska synkas till webbutiken eller vice versa. I detta fall behöver ni en integration för webbshoppen och X antal Basic/Pay integrationer baserat på hur många betalväxlar ni erbjuder. Ett vanligt upplägg är:
-Shopify integration --> sköter import av kunder, ordrar, produkter och synkar lagersaldo
-Shopify Pay integration --> sköter avstämning av utbetalningar från betalväxlar som har avtal med Shopify, bland annat Stripe, Klarna och Shopify Pays egna betalväxel.
-Paypal Basic integration --> sköter avstämning av utbetalningar från Paypal. Separat koppling behövs eftersom Paypal inte  har avtal /är inkluderad i Shopify Payments betallösning.